Construieşte un sat, alătură-te unui trib, ajută-ţi prietenii, luptă împotriva duşmanilor!
Primii paÅŸi
La început sunt necesare în primul rând materii prime. Tăietorii de lemne produc lemn, mina de argilă produce argilă şi cea de fier, fier. Cu cât dezvolţi mai mult aceste clădiri, cu atât mai mare îţi devine producţia. În primele zile se recomandă să te concentrezi pe producţia de materii prime.
Pe lângă producţia materiilor prime trebuie să-ti şi asiguri producţia ca să nu fie jefuită. Printr-un singur atac îţi pot fi jefuite toate resursele cu greu obţinute.Ca să împiedici aceasta trebuie să faci ceva. Acum te poti folosi de beci. Cu cât mai mare ascunzătoarea cu atât mai multe materii prime poţi depozita şi ascunde de duşmani. Acesta este un punct foarte important mai ales în cazul în care ai jucători puternici în apropiere. Pe de altă parte trebuie să-ţi construieşti un zid. Pentru început un nivel jos este de ajuns, pentru a-i dăuna duşmanului.
Dupa ce ai o producţie de bază, poţi produce trupe şi poţi face comerţ. Cu o cazarmă (clădirea pricipală necesită nivelul 3) poţi instrui lăncieri. Aceştia nu sunt în mod normal indicaţi pentru atac, dar îţi oferă posibilitatea să ajungi la resurse dacă jucătorul este foarte slab.
Cine doreşte să facă comerţ, trebuie să-şi construiască un târg (necesită clădire principală la nivelul 3, magazie nivelul 2). Prin aceasta poţi vedea dacă satele învecinate fac oferte în schimb de materii prime şi tu poţi face oferte pentru a te scăpa de resursele pe care le ai în plus. Bineînţeles că poţi şi tu să faci oferte. Dar gîndeşte-te că dacă târgul tău este la nivelul 1 ai numai un negustor, deci ai grijă să nu faci pre multe oferte.
Pe de altă parte trebuie să te preocupi să devii membrul unui trib. Impreună vă puteţi apăra mai bine sau puteţi şi face comerţ. Pe deasupra mai faci poate şi cunoştinţe plăcute .
Început nou într-o fază de joc înaintată
Dacă începi să te joci pe o lume într-o fază de joc înaintată, trebuie să-ţi schimbi şi strategia. Desigur este din nou necesar să ai o producţie bună de materii prime, pentru ca satul tău să fie cât mai repede construit. În acelaşi timp trebuie să te aperi de jefuitori din satele învecinate. Construieşte-ţi pentru aceasta un zid şi o ascunzătoare. Dacă ai reuşit să-ţi măreşti satul poţi şi tu încerca să jefuieşti materii prime. Acestea îţi prind foarte bine pentru prosperarea satului.
Acum se ajunge la diferenţa cea mare faţă modul normal de construcţie a jocului:
Nu fă greşeala, de a te baza numai pe o generaţie de nobili. O să ţi se pară probabil logic, că doreşti să ai în final mai multe sate, pentru ai ajunge pe ceilalţi. Dar aceasta este o greşeala fatală, pentru că jucătorii cu multe puncte incearcă să-şi acapareze satele din porţiunea ta de hartă pentru a avea aici o poziţie de joc stabilă. Daca tu îţi investeşti resursele numai în clădiri şi într-o ofensivă bună, eşti uşor de cucerit pentru aceşti jucători! Ei au posibilitatea să te jefuiască fără a avea pierderi mari. În momentul în care vei fi atacat, este deja totul prea târziu.
Singura strategie în cazul acesta, este o defensivă puternică, constând din mulţi luptători cu spada şi lăncieri. Nu ai voie să fi pentru jucătorii puternici o ţintă neatractivă, uşoara de cucerit. Dacă văd că ar avea pierderi mari prin atacul satului tau, te lasă de obicei în pace. Aici te ajută şi moralul mai departe. Trupele de atac ale jucătorilor cu multe puncte devin prin aceasta cu 70% mai slabe!
Faza aceasta de siguranţă te costă timp, dar este foarte eficientă, pentru că trupele defensive le vei folosi tot timpul. Dacă ai o apărare sănătoasă de cel puţin 1200 de luptători cu spada şi 1200 de lăncieri, poţi începe să formezi nobilimea şi trupele ofensive.
Vei vedea probabil prin satele vecine, că s-a meritat.
Clădiri
În clădirea principală pot fi construite clădiri noi sau îmbunătăţite clădirile existente. Cu cât mai înalt nivelul, cu atât mai repede pot fi construite clădiri noi. În momentul în care clădirea principală a atins nivelul 15, ai posibilitatea să demolezi clădiri.
În cazarmă îţi poţi recruta infanteria. Cu cât este mai înalt nivelul de extindere al cazarmei, cu atât mai repede poţi să-ţi instruieşti trupele.
În grajd poţi instrui călăreţi.
În atelier îţi poţi fabrica armele. Cu cât mai ridicat nivelul de dezvoltare al atelierului, cu atât mai repede îţi poţi instrui trupele.
În curtea nobilă poţi crea generaţii de nobili, cu care poţi cuceri alte sate.
În fierărie se cerceteză şi se îmbunătăţesc armele. Cu cât mai înalt nivelul de dezvoltare al fierăriei, cu atât mai bine poţi perfecţiona armele. Pe de altă parte se şi scurtează perioada de inovaţie.
În piaţa centrală se întîlnesc soldaţii tăi. Aici poţi da comenzile de atac şi îţi poţi stabili trupele.
Locuitorii satului aduc la statuie omagii Paladinului. Dacă Paladinul cade în luptă, aici ai posibilitatea să numeşti un soldat ca nou Paladin.
La târg poţi negocia cu alţi jucători sau le poţi trimite materii prime.
Tăietorii de lemne lucrează în păduri dese în afara satului tău, taie lemnul masiv, necesar pentru contrucţia coloniei tale cât şi pentru înarmarea oştirii tale. Cu cât mai înalt nivelul de dezvoltare a tăietorilor de lemne, cu atât mai mult lemn poate fi produs.
În mina de argilă muncitorii tăi exploatează argila necesară pentru constructia satului tau. Cu cât mai înalt nivelul, cu atât mai multă argilă va fi prelucrată.
În mina de fier muncitorii tăi exploatează fierul necesar pentru război. Cu cât creşte nivelul minei, cu atât mai mult fier se produce.
Ferma îţi aprovizionează muncitorii şi trupele cu hrană. Fără extinderea fermei nu-ţi poate creşte nici satul. Cu cât mai înalt nivelul fermei, cu atât mai mulţi locuitori pot fi aprovizionaţi.
În magazie pot fi depozitate materiile prime produse. Cu cât mai înalt nivelul magaziei, se măreste şi capacitatea de depozitare a materiilor prime.
În beci se ascund materiile prime, pentru ca duşmanii să nu le poată jefui.Spionii străini nu au posibilitatea să descopere câte materii prime se găsesc în ascunzătoare.
Zidul îţi apără satul de trupe străine. Prin construcţia zidului îţi îmbunătăţeşti puterea de apărare a pământului şi a trupelor.
Trupe
Lăncierul este cea mai simplă unitate de luptă.
El este foarte efectiv în apărarea contra călăreţilor.
Trupa făra cercetare disponibilă
Costuri
Lemn – 50 Argila – 30 Fier – 10
Polulatie
Oameni – 1
Duce prada 25 Rapiditate
- 18 minute pe câmp
Atac Aparare
Putere de atac 10 Apărare în general 15 Apărarea prin cavalerie 45 Apărarea prin arcaşi 20
Luptătorul cu spada este util în primul rând pentru apărarea împotriva infanteriei. Este din păcate relativ încet.
Condiţii pentru cercetarea trupelor: Fierărie (Nivelul 1)
Costuri
Lemn – 30 Argila – 30 Fier – 70
Polulatie
Oameni – 1
Duce prada 15 Rapiditate
- 22 minute pe câmp
Atac Aparare
Putere de atac 25 Apărare în general 50 Apărarea prin cavalerie 15 Apărarea prin arcaşi 40
Luptătorii cu toporul sânt trupe ofensive puternice. Cu strigăt de atac se aruncă aceşti războinici sălbatici în lupta împotriva trupelor duşmane.
Condiţii pentru cercetarea trupelor: Fierărie (Nivelul 2)
Costuri
Lemn – 60 Argila – 30 Fier – 40
Polulatie
Oameni – 1
Duce prada 10 Rapiditate
- 18 minute pe câmp
Atac Aparare
Putere de atac 40 Apărare în general 10 Apărarea prin cavalerie 5 Apărarea prin arcaşi 10
Arcaşul este un apărător efectiv. Pâna şi cele mai tari armuri cedează ploii de săgeţi.
Condiţii pentru cercetarea trupelor: Cazarmă (Nivelul 5), Fierărie (Nivelul 5)
Costuri
Lemn – 100 Argila – 30 Fier – 60
Polulatie
Oameni – 1
Duce prada 10 Rapiditate
- 18 minute pe câmp
Atac Aparare
Putere de atac 15 Apărare în general 50 Apărarea prin cavalerie 40 Apărarea prin arcaşi 5
Spionul se furişează în satele duşmane, pentru a aduna informaţii preţioase.
Condiţii pentru cercetarea trupelor: Grajd (Nivelul 1)
Costuri
Lemn – 50 Argila – 50 Fier – 20
Polulatie
Oameni – 2
Duce prada 0 Rapiditate
- 9 minute pe câmp
Atac Aparare
Putere de atac 0 Apărare în general 2 Apărarea prin cavalerie 1 Apărarea prin arcaşi 2
Cavaleria uşoară este în primul rând utilă pentru atacuri prin surprindere împotriva satelor duşmane.
Condiţii pentru cercetarea trupelor: Grajd (Nivelul 3)
Costuri
Lemn – 125 Argila – 100 Fier – 250
Polulatie
Oameni – 4
Duce prada 80 Rapiditate
- 10 minute pe câmp
Atac Aparare
Putere de atac 130 Apărare în general 30 Apărarea prin cavalerie 40 Apărarea prin arcaşi 30
Arcaşul călăreţ este util, prin ţintirea precisă, pentru eliminarea arcaşilor duşmani de pe ziduri.
Condiţii pentru cercetarea trupelor: Grajd (Nivelul 5)
Costuri
Lemn – 250 Argila – 100 Fier – 150
Polulatie
Oameni – 5
Duce prada 50 Rapiditate
- 10 minute pe câmp
Atac Aparare
Putere de atac 120 Apărare în general 40 Apărarea prin cavalerie 30 Apărarea prin arcaşi 50
Cavaleria grea este elita trupelor tale. În majoritate nobili, călăreţii dispun de arme puternice şi armuri tari.
Condiţii pentru cercetarea trupelor: Grajd (Nivelul 10), Fierărie (Nivelul 15) Costuri
Lemn – 200 Argila – 150 Fier – 600
Polulatie
Oameni – 6
Duce prada 50 Rapiditate
- 11 minute pe câmp
Atac Aparare
Putere de atac 150 Apărare în general 200 Apărarea prin cavalerie 80 Apărarea prin arcaşi 180
Berbecul te ajută la atacuri, cu el poţi distruge zidul duşmanului.
Condiţii pentru cercetarea trupelor: Atelier (Nivelul 1) Costuri
Lemn – 300 Argila – 200 Fier – 200
Polulatie
Oameni – 5
Duce prada 0 Rapiditate
- 30 minute pe câmp
Atac Aparare
Putere de atac 2 Apărare în general 20 Apărarea prin cavalerie 50 Apărarea prin arcaşi 20
Catapulta o foloseşti pentru distrugerea clădirilor duşmane.
Condiţii pentru cercetarea trupelor: Atelier (Nivelul 2), Fierărie (Nivelul 12) Costuri
Lemn – 320 Argila – 400 Fier – 100
Polulatie
Oameni – 8
Duce prada 0 Rapiditate
- 30 minute pe câmp
Atac Aparare
Putere de atac 100 Apărare în general 100 Apărarea prin cavalerie 50 Apărarea prin arcaşi 100
Preţiosul Paladin îţi apără satul şi pe aliaţii tăi contra atacurilor duşmane. Fiecare jucător poate avea numai un Paladin.
Trupa făra cercetare disponibilă Costuri
Lemn – 20 Argila – 20 Fier – 40
Polulatie
Oameni – 10
Duce prada 100 Rapiditate
- 10 minute pe câmp
Atac Aparare
Putere de atac 150 Apărare în general 250 Apărarea prin cavalerie 400 Apărarea prin arcaşi 150
Cei de viţă nobilă pot micşora prin atacuri asentimentul trupelor duşmane. În final poate fi cucerit satul.
Condiţii pentru cercetarea trupelor: Clădirea principală (Nivelul 20), Fierărie (Nivelul 20), Târg (Nivelul 10)
Costuri
Lemn – 40000 Argila – 50000 Fier – 50000
Polulatie
Oameni – 100
Duce prada 0 Rapiditate
- 35 minute pe câmp
Atac Aparare
Putere de atac 30 Apărare în general 100 Apărarea prin cavalerie 50 Apărarea prin arcaşi 100
Sistem de luptă
Sistemul de luptă este deja foarte complex. O înţelegere profundă poţi obţine numai prin experienţa în multe lupte. Cu simulatorul poţi proba tactici de luptă diferite. Aici vezi doar câteva aspecte ale luptei.
Moral
Scopul moralului este, ca jucătorii activi mai mici să fie apăraţi de atacurile jucătorilor mai mari. Dacă un jucător foarte mare atacă un jucător foarte mic, trupele sale luptă cu o eficienţă mică, pentru că mulţi luptători se împotrivesc acestei comenzi neonorabile sau refuză să subestimeze puterea duşmanului.
Spion
Spionii adună informaţii preţioase despre satele duşmane. Spionii sunt formaţi în grajd. Pentru a spiona un sat va fi atacat cu un număr de spioni. În timpul luptei spionii agresorului încearcă să ajungă la informaţiile despre satul duşman. Spionii satului atacat vor încerca să-i ia prizonieri. Regula este: cu cât mai mare proporţia între spionii apărători şi agresori, cu atât mai mulţi prizonieri vor fi luaţi.
Dacă agresorul are jumătate din numărul de spioni al apărătorului, şansele de supravieţuire sunt de ca. 50%. Dar nu vor mai trăi decât foarte puţini spioni. Dacă au la fel de mulţi spioni, şansele de supravieţuire sunt de 100% şi mai trăiesc două treimi din spionii agresori. Apărătorul nu poate pierde spioni.
În momentul în care se întoarce un spion, poate da informaţii despre puterea trupelor duşmane. Această informaţie se poate obţine şi prin atacuri împotriva satelor duşmane, dacă puterea de luptă proprie este cel puţin pe jumătate atât de mare ca cea duşmană.
Dacă supravieţuiesc cel putin 50% din spioni, primeşti un raport şi despre materiile prime ale satului duşman. Supravieţuiesc 70%, primeşti şi informaţii despre clădiri şi nivelul de construcţie al acestora. La 90% afli care din trupele satului atacat sunt în afara satului stationate şi care sunt pe drum.
Harta
Lumea constă din 10×10 continente, care sunt numerotate în ordine crescătoare:
Rapoarte
Rapoartele te informează despre evenimente în tribul tău. Atât evenimente militare cât şi comerciale îţi vor fi transmise. Dacă primeşti un raport, îţi apare sus în meniu simbolul acesta .
La început eÅŸti la “Toate rapoartele”, unde ai o privire generală asupra tuturor rapoartelor. Pe lângă rapoarte în general îţi stau la dispoziÅ£ie categoriile raport de luptă, de transport, de sprijin ÅŸi înca altele. Acestea sunt categoriile în care sunt sortate rapoartele.
Rapoarte cu un “(Nou)” sunt necitite. Ar fi bine să ÅŸtergi rapoartele citite pentru a menÅ£ine ordinea. Pentru aceasta marcheză rapoartele pe care doreÅŸti să le ÅŸtergi ÅŸi apasă pe “Stergere”.
Categoria atacuri
În atacuri găseşti rapoartele de atac, care te informează despre luptele purtate de către satul tău.
Aici vezi împotriva cui ai luptat şi cine a câştigat. Dedesubt se găseşte o linie care îţi arată norocul agresorlui. O linie roşie este pentru ghinion şi una verde pentru noroc. Dacă maximul de ghinion şi de noroc este 25%, înseamnă că trupele agresorului sunt cu max. 25% mai puternice sau mai slabe.
Mai jos vezi cine a participat la luptă ÅŸi cine a căzut . Agresorul primeÅŸte un raport complet de luptă numai dacă a avut cel puÅ£in 50% din puterea de luptă a apărătorului sau dacă are spioni care s-au întors acasă. Altfel apare anuntul “Nici unul din luptătorii tăi nu a supravietuit” ÅŸi nu mai primeÅŸti nici o informaÅ£ie despre numărul de unităţi duÅŸmane. Dacă pierzi ca apărător, primeÅŸti totuÅŸi un raport de luptă complet.
Dacă berbecul sau catapulta sau chiar un nobil a fost implicat în luptă, primeşti şi informaţii despre distrugere şi scăderea de adeziune, pe care ai atins-o.
Categoria de sprijin
Rapoarte de sprijin obţii dacă au venit sau au plecat trupe de sprijin din satul tău. Aici poţi din nou vedea care sate sau sprijinit reciproc şi câte trupe sunt în satul celălalt.
Categoria comerţ
Rapoartele de transport te informează despre transporturi de materii prime ale satului tău.
Ofertele acceptate îţi arată care din ofertele tale au fost acceptate în târg şi care au fost acceptate de către tine.
categoria altele
ÃŽn “Altele” găseÅŸti toate celelalte rapoarte care nu corespund nici unei categorie anterioare. Printre acestea sunt dizolvări de triburi sau invitaÅ£ii într-un trib.
Sursa: Triburile.ro