Google işi atacă rivalii pe incă un segment de piaţă: e-mail-ul gratuit

Cel mai popular motor de căutare pe Internet, Google, incearcă să işi consolideze poziţia atacand unul dintre ultimele segmente ale industriei unde jocurile le fac rivalii săi Yahoo, MSN sau AOL: e-mailul gratuit.

Noul serviciu, botezat Gmail (http://gmail.google.com), care urma să fie lansat ieri, va oferi utilizatorilor mai multe facilităţi, peste oferta rivalilor companiei. Căsuţa poştală electronică a fiecărui utilizator va avea spaţiu de 1 GB, cam de 250 de ori mai mare decat cea oferită de Yahoo, fiind capabilă să stocheze milioane de mesaje. De asemenea, serviciul de e-mail al Google nu va fi inţesat cu reclame colorate sau ferestre care sar in faţa utilizatorului.
Ideea este ca fiecare să işi poată ţină mesajele in e-mail fără a fi obligat să le şteargă din timp in timp din cauza lipsei de spaţiu. E-mail-urile vor fi prezentate sub formă de dialog, cu toate discuţiile efectuate de-a lungul timpului. Serviciul va avea integrat sistemul de căutare al Google, aşa că utilizatorul va putea in orice moment să găsească orice mesaj , a explicat un oficial al companiei. Gmail va fi lansat fără tam-tam, ca şi celelalte servicii scoase pe piaţă de Google in utlimul timp.
Anunţul vine intr-un moment in care atat Yahoo, cat şi MSN se pregătesc să atace poziţia Google de lider pe piaţa căutării online. Yahoo a renunţat la acordul cu Google pentru a-şi promova propriul sistem de căutare pe net, in timp ce Microsoft lucrează din greu la noul motor de căutare ce va fi inclus pe portalul MSN.
Google incearcă astfel să demonstreze că nu stă cu mainile in san şi că poate ataca la fel de dur poziţia liderilor serviciilor de e-mail gratuit. Casuţele de e-mail gratuite atrag zeci de milioane de internauţi , iar companiile strang bani de obicei plasandu-şi reclamele exact pe site-ul unde utilizatorii işi citesc mesajele. De regulă, cei care vor să aibă e-mail cu mai mult spaţiu, trebuie să plătească in plus. Utilizatorii care vor să elimine supărătoarele reclame, pot plăti, de asemenea, taxe pentru a scăpa de ele. Yahoo conduce această piaţă, cu 39,9 milioane de utilizatori. Microsoft are 34,4 milioane de clienţi de e-mail la serviciile Hotmail şi MSN, conform companiei de analiză a pieţei, Nielsen NetRatings. America Online este pe locul al treilea, cu 31,8 milioane de utilizatori.
Google pariază pe popularitatea motorului de căutare şi pe serviciile deosebite pe care le oferă gratuit, propunandu-şi ca, pană la urmă, să fie lider şi pe această piaţă. Costul de operare a unui astfel de serviciu nu trece de 2 dolari pentru 1 GB de spaţiu ocupat, arată studiile efectuate de Google.
Anunţarea noului serviciu de e-mail vine după ce firma şi-a extins recent oferta de servicii. Motorul de căutare pentru compararea preţurilor, Froogle, a fost lansat oficial, fiind inclus pe prima pagină a Google, iar compania a anunţat două noi servicii de căutare personalizată.
Extinderea activităţii companiei vine intr-un moment in care toată lumea aşteaptă cu sufletul la gură listarea Google la bursă, anunţată de specialiştii din domeniu in a doua jumătate a acestui an. Oficialii companiei nu au comentat deloc această informaţie. Directorul executiv al companiei (CEO), Eric Schmidt, a spus doar că, deşi explorează această posibilitate, Google nu are nevoie să vandă acţiuni in viitorul apropiat.

Dan Dragomir
dan.dragomir@zf.ro

\ http://www.zf.ro/index.php?runpath0=article&runpath1=view&id=25837